RED BULL RING, AUSTRIA - JULY 10: Lance Stroll, Racing Point RP20, leaves the garage during the Styrian GP at Red Bull Ring on Friday July 10, 2020 in Spielberg, Austria. (Photo by Glenn Dunbar / LAT Images)
RED BULL RING, AUSTRIA - JULY 10: Lance Stroll, Racing Point RP20, leaves the garage during the Styrian GP at Red Bull Ring on Friday July 10, 2020 in Spielberg, Austria. (Photo by Glenn Dunbar / LAT Images)

De impact van de banden in Oostenrijk

Pirelli maakt ook bekend wat de impact is van het circuit in Oostenrijk voor de banden.

De Red Bull Ring bestaat uit een korte maar actievolle ronde, met glad asfalt. Het draait allemaal om tractie en remmen: evenals het vermijden van verkeer tijdens de kwalificatie. De korte ronde betekent ook dat de prestatiekloof tussen de compounds zeer klein zal zijn. Aangezien beide races begin juli worden gehouden, is de omgevingstemperatuur zeer waarschijnlijk hoog. Door de ligging van de baan in de Noord-Stiermarkse Alpen kan ook variabel weer mogelijk worden.

Visual: Pirelli

In het verleden was dit traditioneel een one-stop-race. De meeste bochten zijn rechtshandig, maar de twee meest veeleisende bochten zijn eigenlijk linkshandig: dat betekent dat de onbelaste banden er telkens relatief koud in gaan. In het verleden heeft het circuit van Spielberg blaarvorming veroorzaakt, vooral bij warm weer. Vorig jaar, met de introductie van de bandenspecificatie 2019, werd dit fenomeen sterk verminderd, vooral aan de achterkant (hoewel de temperaturen aanzienlijk warmer waren dan in 2018).

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email