@Pirelli
@Pirelli

Silverstone past kerbstone bij Becketts aan

Na uitgebreid onderzoek van Pirelli is er een aanpassing gekomen aan het circuit dat de slijtage van de banden zou moeten beperker.

De race op Silverstone gaat de geschiedenis in als de race van de lekke banden. Zowel Bottas, Hamilton en Sainz hadden een lekke linker voorband. Hamilton kon nog net de race uitrijden en kwam als 1e over de streep. Bottas was minder gelukkig en moest naar binnen. Kvyat crashte hard in de race, ook door een lekke rechterachterband.

Pirelli heeft onderzoek gedaan en geeft het politieke statement dat het aan ‘meedere factoren’ ligt. De safety car kwam vroeg waardoor de meesten eerder naar binnen gingen dan gepland. Daarnaast legt Pirelli enige schuld bij het circuit. Het is een snel circuit waardoor er veel druk komt op de banden en daarom ook sneller slijten. Een andere factor zijn de brokstukken die op de baan zijn achtergebleven na bijvoorbeeld de afgebroken voorvleugel van Räikkönen, stukjes carbon kunnen in de kerb blijven steken.

Om toch te reageren is besloten de kerbstones tussen bocht 13 en 14 weer te verlengen, waar ze eerder waren ingekort. Dit zou de slijtage aan de banden ook meer moeten voorkomen.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email